Nyhedsbrev
Kontakt os

Du kan kontakte os på:

Telefon:28 80 05 53

Send os en e-mail
Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort

Salgs- og leveringsbetingelser

1. Priser
Alle priser er inkl. 25% moms og indpakning. Priserne er ekskl. forsendelse.

2. Køb
Varerne bestilles via netbutikken, hvor du har mulighed for at tjekke pris og se hvilke varer du har bestilt. Du kan fortryde et valg ved at trykke på slet.

Ordren er først sendt når du har godkendt indholdet i indkøbskurven. Betaler du med betalingskort sendes ordren først når du har betalt via betalingskort.

Når du har bestilt varer, modtager du en ordrebekræftelse per e-mail. Husk at opgive korrekt e-mailadresse, navn, adresse og telefonnummer. Vælger du at annullere en ordre, skal dette ske indenfor 24 timer efter modtagelse af ordrebekræftelsen, dvs. før varen er afsendt.


3. Betaling
Du kan betale med Dankort. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol, således at det kun er Nets der kan læse dem. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Det er også muligt at betale via netbank til vores konto i Sparekassen Sjælland-Fyn med kontonummer 0545 0000156384. Husk at oplyse fulde navn og ordrenumret sammen med netbank-overførslen. Vær opmærksom på, at vi først sender varen, når vi har registreret din betaling.

4. Udsolgte varer
Hvis en vare er udsolgt, er den enten ikke tilgængelig på vores webshop eller også er den markeret med teksten "Udsolgt". Der kan dog være situationer, hvor der afgives flere bestillinger på én gang og dermed flere end der er varer på lager. Skulle dette ske, vil du hurtigst muligt få besked herom. Herefter har du mulighed for at annullere din bestilling.

5. Forsendelser
Forsendelse sker med Post Danmark / Post Nord. Hvis pakken ved modtagelsen viser tegn på opbrud og/eller skade, skal dette straks oplyses til Post Danmark / Post Nord.

6. Levering
Varer bestilt på hverdage inden kl. 12 ekspederes og afsendes senest næste hverdag, med mindre du selv angiver en senere leveringsdato. Varer bestilt lørdag, søndag eller helligdag sendes næstfølgende hverdag. Dog med forbehold for udsolgte varer. Efter vi har afsendt varen, modtager du per mail en bekræftelse på, at varen er afsendt.

Levering af varer anses for gennemført, når du har modtaget varen eller posthusets meddelelse om levering på den ønskede adresse.

7. Forsinkelser
I tilfælde af forsinket levering, bedes du kontakte os og vi vil gøre vores bedste for at rette op på fejlen. Afrikas Perler kan dog ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark / PostNord.

8. Forbehold
Der tages forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer.

9. Ansvar for varen
Ansvaret for varer købt i netbutikken overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Det betyder, at en eventuel beskadigelse af varen efter, at leveringen er gennemført, er købers eget ansvar.

10. Fortrydelse
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra modtagelsesdatoen. Vælger du at fortryde eller bytte et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget.

Returnering af varer kan kun finde sted efter forudgående skriftlig aftale. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Ved returnering bedes du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering refunderes ikke.

11. Reklamation
Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Afrikas Perler indenfor rimelig tid ( ca. 14 dage). Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Ved fejl, mangler eller helt udeblevne leverancer rettes henvendelse til Afrikas Perler på e-mail: info@afrikasperler.dk 

12. Refusion
I tilfælde af returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles inden afsendelse, sker der en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker ved bankoverførsel eller til det kort som blev anvendt til købet. Derfor har vi brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto, hvor pengene skal indsættes.

13. Tvister, værneting og lovvalg
Enhver tvist, som måtte opstå mellem parterne i forbindelse med aftaler om leverancer af produkter fra Afrikas Perler, herunder fortolkningen af nærværende salgs- og leveringsbetingelser, skal afgøres efter dansk rets regler og med Sø- og Handelsretten i København som værneting.

14. Lov om nethandel
Vi anbefaler, at du benytter Forbrugerstyrelsens hjemmeside (http://www.forbrug.dk), hvis du vil vide mere om de regler, der gælder for nethandel.